“LA SARAGHINA“

Ricerca aziende, ristoranti, professioni e spiagge in Romagna

Dedico questa mia poesia dialettale (riveduta e corretta) a tutti i cari amici riminesi… grazie !

“ LA SARAGHINA “

Tot i de se port u s’amocia la zeinta dintonda al berchi de pess, i zira e i ciacra tra d’lor ad quest e ad quel, ad chi buiaza che sla su puletica iha mes l’Italia in znocc, mentre la saraghina lai guerda si su occ ciarghin e la pasa tal meni scuri e gonfi ad fadiga, di piscadur sla zendra tra i’abri cius, che pien, pien i li bota at al borsi sempre svuidi di pori pensiuned…

Lori al pensa ma quant ca gl’era in te mer senza pensier, leberi ad nudè sal su cumpagni e ad fe l’amor sa chi bei mas-ci sa cla bela scaja sla schina cla lusiva cumè dal lozli te scur, dreinta at che mer che u li quarziva d’aqua fresca e ad s-cioma bienca ad merz.

Ades tra poch al finirà a sfrez sora na gradela infunghida: una bota ad qua e una ad là, e po ad lori l’arvenzerà sultent al testi brusedi senza piò ch’iocc per veda…

Al speini plochi e qualche sfilacc ad pela scura, sora chi piat ad cocc ch’iha disigned un pess, che per cui dega ” lasmi nudè te mer cumè na volta…”

Luciano Monti

Potrebbero interessarti:

La “Fontana dei 4 cavalli”
Dialetto e tradizioni

Giuvidé sé Nuvèmbre

Giuvidé sé Nuvèmbre (Giovedì sei Novembre) ——— E cambia urièntamènt cumè al fói dla bdóla!. (Cambia orientamento come le foglie della betulla!.Si diceva di persona che cambiava spesso opinione.)… ——— Un s’ fa bughèda ad nòta che l’an sia da

LEGGI TUTTO »
Dall'avvocato
Dialetto e tradizioni

Dall’avvocato

In casa di un noto avvocato riminese è a servizio una non più giovane donna di campagna. Suona il telefono, l’avvocato è in bagno. “Pronto, vorrei parlare con l’avvocato, me lo può passare?” “Umdispis, l’avvocato l’è me cess” L’avvocato esce

LEGGI TUTTO »
Vèner vintizínc ad Lói arcurdèma quèlch vèc paragòun
Dialetto e tradizioni

Giuvidé sét Agöst

Giuvidé sét Agöst. (Giovedì 7 Agosto.) —————- L’amór e scanzèla e tèimp,e tèimp e scanzèla l’amór!. (L’amore cancella il tempo,il tempo cancella l’amore!.)… ————— Quand che vá tót bèin n’ut spavèinta,’t vidré che un dura!. (Quando và tutto bene non

LEGGI TUTTO »
Vénér zinch Sètembre
Dialetto e tradizioni

Vénér zinch Sètembre

Vénér zinch Sètembre. (Venerdì cinque Settembre.) ———— Quand che ‘t stè per muntè l’utme pèz d’un mubilèt,ut n’arvènza un che un và bèin !. (Quando stai per montare l’ultimo pezzo di un mobiletto,te ne rimane uno che non va bene!.)…

LEGGI TUTTO »
Torna in alto
Contachilometro rimini