Vènèr sèt Nuvèmbre

Ricerca aziende, ristoranti, professioni e spiagge in Romagna

Vènèr sèt Nuvèmbre
(Venerdì sette Novembre)
———
L’àj còt e’ póza tre dè da la boca e da e cúl òt!.
(L’aglio cotto puzza tre giorni dalla bocca e dal culo otto!.
———-
L’àqua la fà malé,e’vèin e fà cantè!.
(L’acqua fa ammalare,il vino fa cantare!.)
———-
Se t’àt ci scutè sl’aqua bulida,t’è paura ènca ad clà guaza!.
(Se ti sei scottato con l’acqua bollente,hai paura anche di quella fredda!.
———-
Dai e dai,da zvóla e dvènta aj!.
(Dai e dai,da cipolla diventa aglio!.A forza di insistere si può riuscire a far cambiare idea.)
———–
Sas tirèd e parola dèda ins tira pió indrè.
(Sasso tirato e parola data non si tirano più indietro.)
———-
Quèl e fa e mat per no paghè e dèzie.
(Quello fa il matto per non pagare il dazio.Finge di essere pazzo per suo tornaconto!.)
———-
Us màgna e furmai tl’óvri dla vaca!.
(Si mangia il formaggio nelle mammelle della vacca!.Si diceva di chi spendeva ancora prima di averne!.)
———-
E tó sò tót i sculadúr!.
(Raccoglie tutti gli scolatoi!.Raccoglie ogni cosa che trova.)
———-
E rubarèb ènca l’ombra me bósch!.
(Ruberebbe anche l’ombra ai boschi!.)
———-
Bòna zurnèda ma tót!.
(Buona giornata a tutti!.)
———-

Renato Fattori

Potrebbero interessarti:

imbarcazioni a Rimini
Dialetto e tradizioni

Sabèt vintidò Nuvèmbre

Sabèt vintidò Nuvèmbre (Sabato 22 Novembre) ——— E pèr impusèbil,mo’ andè a durmì prèst,us incòuntra zèinta!. (Sembra impossibile,ma andare a dormire presto,si incontra gente!.In campagna,nei mesi invernali,si andava a letto presto ed era quindi facile procreare e far aumentare la

LEGGI TUTTO »
Ponte di Tiberio
Dialetto e tradizioni

Lundè diés Nuvèmbre

Lundè diés Nuvèmbre (Lunedì dieci Novembre) ——— A Santarcanzul,per la fira ad S.Martèin,ui è la bòta se prim vèin!. (A Santarcangelo,per la fiera di S.Martino,c’è la botte con il primo vino!.)… ——— Per S.Martèin,u s imbriega,i grànd e i znèin!.

LEGGI TUTTO »
A MARÈINA IN BICICLÈTA
Dialetto e tradizioni

A MARÈINA IN BICICLÈTA

A MARÈINA IN BICICLÈTA E’ rimnéš che camèina, e’ va a pid a marèina, zà che a mòvse e’ fa bèin sèimpre che e’ stàga všèin. Chi sta sóra la fèruvia, u n’à mòdi ne èltra via d’ andèj sla

LEGGI TUTTO »
Torna in alto
Spiaggia-122 rimini